Kto może skorzystać z procesu zwrotu niewykorzystanych środków?
Zwrot niewykorzystanych środków dotyczy środków z zasileń kont numerów telefonów Abonentów oferty wRodzinie. O zwrot środków można się ubiegać w okresie do 183 dni po dniu rozwiązania Umowy, w tym z powodu:
- upływu okresu ważności konta numeru telefonu,
- zmiany dostawcy usług komunikacji głosowej wraz przeniesieniem numeru telefonu.
Jakie środki są zwracane?
Zwracane są środki, które pochodzą bezpośrednio z płatnych Doładowań konta z wyjątkiem środków bonusowych lub promocyjnych przyznanych przez Polkomtel.
Sposoby zwrotu niewykorzystanych środków:
- przelew na podany w dyspozycji zwrotu numer rachunku bankowego lub numer rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej;
- przeksięgowanie środków na inny, aktywny numer telefonu w ofercie wRodzinie.
Jak można wystąpić o zwrot środków?
Dyspozycję zwrotu niewykorzystanych środków należy zgłosić:
- telefonicznie za pośrednictwem BOK pod numerem +48 720 00 77 77 (opłata za połączenie wg cennika Dostawcy usług),
- pisemnie na adres Polkomtel sp. z o.o. Biuro Obsługi Klienta wRodzinie, ul. Warszawska 18, 35-205 Rzeszów,
- za pomocą wiadomości elektronicznej wysłanej na adres e-mail BOK: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Jeżeli dyspozycja o zwrot środków wskazująca numer rachunku lub numer rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej zostanie złożona w czasie obowiązywania Umowy dla numeru telefonu, którego sprawa dotyczy, po rozwiązaniu Umowy, na dany numer rachunku dokonany zostanie zwrot środków, bez konieczności składania ponownego wniosku o zwrot środków. Dyspozycja ta może zostać zmieniona do czasu dokonania zwrotu środków na numer rachunku. Zmiana dyspozycji wymaga złożenia wniosku o zwrot środków ze wskazaniem, że przeksięgowanie środków ma nastąpić na inny, aktywny numer telefonu w ofercie wRodzinie lub na inny numer rachunku lub numer rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.
Wniosek o zwrot środków – co powinien zawierać?
Aby złożyć dyspozycję zwrotu należy przekazać następujące dane:
- imię i nazwisko,
- numer telefonu, którego dotyczy wniosek,
- dane podane w trakcie Rejestracji, tj. numer PESEL – o ile go posiadasz albo serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, a jeśli jesteś cudzoziemcem, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej - numer paszportu lub karty pobytu,
- numer rachunku bankowego prowadzonego w Polsce lub numer rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, na który ma nastąpić zwrot środków,
- dane kontaktowe – adres e-mail lub numer telefonu do kontaktu w sprawach związanych z realizacją zwrotu środków.
Wniosek o zwrot środków zostanie rozpatrzony w terminie do 30 dni od dnia jego prawidłowego złożenia lub przekazania dyspozycji zawierającej niezbędne dane do Polkomtel sp. z o.o.
Czy za obsługę wniosku o zwrot środków pobierana jest opłata?
Polkomtel sp. z o.o. pobiera opłatę związaną z obsługą wniosku o zwrot środków w wysokości określonej w Cenniku (20,00 zł). Zwrot środków dokonywany jest po uprzednim pomniejszeniu kwoty objętej zwrotem o kwotę opłaty związanej z obsługą wniosku.
Jeżeli opłata związana z obsługą wniosku jest równa lub wyższa niż niewykorzystane środki z zasileń konta numeru telefonu, środki te nie podlegają zwrotowi na numer rachunku.
Zasilenie niewykorzystanymi środkami innego aktywnego w ofercie wRodzinie numeru telefonu nie będzie skutkowało wydłużeniem okresu ważności konta numeru telefonu, na który przekazywane są środki. Za przeksięgowanie środków na inny numer telefonu opłata nie jest pobierana.
Co stanie się ze środkami, jeżeli nie przekażę dyspozycji zwrotu środków w terminie?
Uprawnienie do otrzymania zwrotu środków na wskazany numer rachunku albo wskazania innego aktywnego w ofercie wRodzinie numeru telefonu, który ma zostać zasilony niewykorzystanymi środkami z zasileń konta, wygasa po upływie 183 dni (6 miesięcy) od dnia rozwiązania Umowy.
Niewykorzystane środki z Doładowań konta względem których Abonent nie złożył wniosku o zwrot środków, Polkomtel sp. z o.o. przekazuje na wyodrębniony rachunek Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu niewykorzystanych środków oraz wysokości opłaty manipulacyjnej znajdują się w Regulaminie i Cenniku usług komunikacji elektronicznej, dostępnych na stronie https://wrodzinie.com.pl/dokumenty.
Wniosek o zwrot niewykorzystanych środków.
Informacja Polkomtel sp. z o.o. o przetwarzaniu danych osobowych w związku z wnioskiem o zwrot niewykorzystanych środków z zasileń konta
1. POLKOMTEL sp. z o. o., ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. +4872000 7777), pisemnie na adres: Dział Obsługi Klienta, ul. Warszawska 18, 35-205 Rzeszów, pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”.
3. Podanie danych wskazanych we Wniosku o zwrot środków dla Użytkowników Usług przedpłaconych w ofercie wRodzinie jest niezbędne Spółce do realizacji uprawnienia ww. Użytkowników do zwrotu pozostałych na koncie środków z doładowań, zgodnie z ustawą z dnia 12.07.2024 Prawo komunikacji elektronicznej. Odmowa podania danych wskazanych w ww. Wniosku uniemożliwi realizację uprawnień Użytkownika związanych ze zwrotem pozostałych na jego koncie środków z doładowań.
4. Dane osobowe są przetwarzane, w tym mogą być profilowane, w celu:
- realizacji prawnie uzasadnionych interesów POLKOMTEL lub strony trzeciej, takich jak: cele windykacyjne, rozliczeniowe, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości w procesie wykonywania umowy, wewnętrzne związane ze świadczeniem usług oraz prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym cele dowodowe, analityczne i statystyczne obejmujące także tworzenie modeli statystycznych - na podstawie art. 6 ust.1 lit f RODO.
- realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne, organizacyjne i doradcze, innym podwykonawcom w zakresie windykacji, obsługi klienta i obsługi rozliczeń, dochodzenia roszczeń, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa, instytucjom utworzonym na podstawie art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe, przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, spółkom z Grupy Polsat Plus.
6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
7. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych zależy od celu, w jakim dane są lub mogą być przetwarzane, w szczególności a) do zakończenia obsługi Wniosku o zwrot środków dla Użytkowników Usług przedpłaconych w ofercie wRodzinie, a następnie b) przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia ewentualnych postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych, c) okres niezbędny do wykonania obowiązków lub uprawnień wynikających z przepisów prawa.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo informacji, dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych dostarczonych administratorowi, w przypadkach określonych w RODO.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją.
10. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
11. W przypadku stwierdzenia, że Spółka naruszyła przepisy o ochronie Pani/Pana danych osobowych, skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.