Usługi Roamingu międzynarodowego wymagają aktywacji za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
Skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 720 00 7777 (z zagranicy, wykorzystując numer innego operatora: +48 720 00 7777, koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora) lub e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Po potwierdzeniu aktywacji roamingu przez nasze Biuro Obsługi, Twój telefon powinien automatycznie zalogować się do sieci, po przekroczeniu granicy.
Jeżeli zalogowanie nie nastąpi automatycznie sprawdź ustawienia:
- Aplikacja roamingowa jest dostępna w „Narzędziach karty SIM” lub widnieje jako osobna aplikacja „wRodzinie”;
- Po przekroczeniu granicy, w celu wywołania logowania do sieci roamingowej, należy w aplikacji wybrać pozycję „Zagranica”. Na terenie Polski poprawne ustawienie dla aplikacji to „Kraj”;
- Jeżeli zasięg nie pojawi się automatycznie należy w pierwszej kolejności wykonać restart telefonu (wyłączyć i włączyć go ponownie) lub włączyć i wyłączyć tryb samolotowy. W przypadku dalszego braku sieci następnym krokiem będzie ręczne wyszukanie i wybranie operatora zagranicznego;
WYBIERZ SWÓJ SYSTEM OPERACYJNY
I SPRAWDŹ KONFIGURACJĘ ROAMINGU WRODZINIE:
dla
Androida
KONFIGURACJA ROAMINGU SPRAWDŹ KONFIGURACJĘ ? Po potwierdzeniu aktywacji roamingu przez BOK, telefon powinien automatycznie zalogować się do sieci, po przekroczeniu granicy. Jeżeli zalogowanie nie nastąpi automatycznie należy odszukać aplikację do zarządzania roamingiem i przestawić ją ręcznie w tryb „Zagranica": Aplikacje > Narzędzia > Roaming > Zagranica
KROK PO KROKU:dla
Androida
Usługi Roamingu międzynarodowego wymagają aktywacji za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
dla
iOS
KONFIGURACJA ROAMINGU SPRAWDŹ KONFIGURACJĘ ? Po potwierdzeniu aktywacji roamingu przez BOK, telefon powinien automatycznie zalogować się do sieci, po przekroczeniu granicy. Jeżeli zalogowanie nie nastąpi automatycznie należy odszukać aplikację do zarządzania roamingiem i przestawić ją ręcznie w tryb „Zagranica": Aplikacje > Narzędzia > Roaming > Zagranica
KROK PO KROKU:dla
iOS
Usługi Roamingu międzynarodowego wymagają aktywacji za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
dla
Windows
Phone
KONFIGURACJA ROAMINGU SPRAWDŹ KONFIGURACJĘ ? Po potwierdzeniu aktywacji roamingu przez BOK, telefon powinien automatycznie zalogować się do sieci, po przekroczeniu granicy. Jeżeli zalogowanie nie nastąpi automatycznie należy odszukać aplikację do zarządzania roamingiem i przestawić ją ręcznie w tryb „Zagranica": Aplikacje > Narzędzia > Roaming > Zagranica
KROK PO KROKU:dla
Windows
Phone
Usługi Roamingu międzynarodowego wymagają aktywacji za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
dla
Xiaomi
KONFIGURACJA ROAMINGU SPRAWDŹ KONFIGURACJĘ ? Po potwierdzeniu aktywacji roamingu przez BOK, telefon powinien automatycznie zalogować się do sieci, po przekroczeniu granicy. Jeżeli zalogowanie nie nastąpi automatycznie należy odszukać aplikację do zarządzania roamingiem i przestawić ją ręcznie w tryb „Zagranica": Aplikacje > Narzędzia > Roaming > Zagranica
KROK PO KROKU:dla
Xiaomi
Usługi Roamingu międzynarodowego wymagają aktywacji za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
Po zalogowaniu do sieci Operatora Zagranicznego otrzymasz SMS z podstawowymi informacjami – m.in. koszt połączeń/SMS/MMS i połączenia z Internetem w danym kraju.
Połączenie z Internetem wymaga poprawnego ustawienia APN (wrodzinie.pl), pomoc w prawidłowej konfiguracji znajdziesz na zakładce https://wrodzinie.com.pl/konfiguruj Pamiętaj również o zaznaczeniu opcji danych w roamingu.
Wykonując połączenia i wysyłając SMS-y z zagranicy należy pamiętać o wpisaniu numeru kierunkowego kraju, na przykład dzwoniąc do Polski trzeba wprowadzić numer kierunkowy +48 lub 0048, a następnie konkretny numer.
Sieci za granicą
Z usług roamingu międzynarodowego możesz korzystać u operatorów zagranicznych współpracujących z Polkomtel Sp. z o.o. w zakresie istniejących możliwości technicznych (w ramach oferowanego przez nich zasięgu oraz zakresu świadczonych usług).
Lista sieci zagranicznych, z którymi będziesz mógł się połączyć korzystając z usług roamingu międzynarodowego i zakres dostępnych u nich usług:
Lista sieci zagranicznych dostępnych w roamingu międzynarodowym
Jakość usług świadczonych w zagranicznych sieciach jest uzależniona od parametrów tych sieci. Plus świadczy usługi głosowe oraz transmisji danych w roamingu regulowanym na warunkach nie mniej korzystnych niż w Polsce, o ile w sieci operatora zagranicznego dostępnej w danym państwie członkowskim dostępne są co najmniej takie same technologie i parametry jak w sieci Plus.
Na jakość i dostępność usług Plus w roamingu regulowanym mają wpływ poniższe czynniki:
- parametry i standardy technologiczne danego operatora, w tym dostępne w jego sieci technologie. Niektórzy z operatorów w roamingu regulowanym nie udostępniają w swoich sieciach technologii 2G i 3G lub planują ich wyłączenie w przyszłości, co może spowodować utratę dostępności usług dla telefonów, które obsługują wyłącznie takie technologie;
- w przypadku usług głosowych realizowanych w technologii VoLTE – na dostępność usług mają wpływ parametry posiadanego telefonu oraz dostępność technologii 4G w sieci operatora zagranicznego;
- w przypadku sieci typu 5G, wielu operatorów za granicą nadal dopiero rozwija infrastrukturę w tej technologii, co oznacza, że może być ona jeszcze niedostępna w niektórych państwach lub regionach tych państw. Korzystanie z technologii 5G wymaga posiadania telefonu obsługującego tę technologię;
- zasięg sieci danego operatora - sprawdź zasięg operatorów zagranicznych w poszczególnych państwach na stronie GSMA https://www.gsma.com/coverage;
- czynniki takie jak: maksymalne prędkości przesyłania danych w odwiedzanej sieci, przeciążenia sieci, siła sygnału oraz położenie lub inne czynniki geograficzne i topograficzne (gęstość zabudowań, przeszkody naturalne, gęstość zaludnienia);
- większa odległość pomiędzy telefonem użytkownika a serwerami aplikacji lub strony internetowej, do której użytkownik próbuje uzyskać dostęp, może skutkować opóźnieniem w czasie potrzebnym na przesłanie danych między urządzeniem użytkownika, a serwerem aplikacji lub strony internetowej, co może wpływać negatywnie zwłaszcza na korzystanie z treści, które wymagają przesyłania znacznych ilości danych w krótkim czasie;
- odległość sieci odwiedzanej w roamingu regulowanym macierzystej od sieci Plus, ma również wpływa na ewentualne opóźnienia w inicjowaniu i dostarczaniu połączeń głosowych oraz dostarczaniu wiadomości SMS/MMS;
- przepustowość danej sieci, w tym: rodzaj połączenia, prędkość łącza, liczba urządzeń w sieci oraz ilość ruchu. W niektórych państwach członkowskich, zwłaszcza o dużych skupiskach turystycznych, sieci operatorów mogą być w sezonie letnim przeciążone, co może mieć wpływ na jakość i dostępność usług w roamingu regulowanym;
- stan łączy pomiędzy operatorami w Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, dostarczanych przez podmioty trzecie. Ewentualne uszkodzenia fizyczne takich łączy mogą prowadzić do czasowej niedostępności usług.
Roaming przygraniczny
Kiedy znajdujesz się w strefie przygranicznej telefon może połączyć się z siecią zagraniczną. Korzystając wówczas z usług możesz ponieść dodatkowe opłaty. Dzieje się tak, ponieważ urządzenie automatycznie loguje się do operatora mającego najsilniejszy sygnał na danym terenie i nie ma technicznych możliwości, aby sygnał nie przekraczał granic państwowych.
Wybierz jeden ze sposobów, aby uniknąć dodatkowych opłat roamingowych:
- sprawdź, do jakiej sieci zalogowany jest Twój telefon, a następnie zmień w ustawieniach telefonu tryb wyboru sieci z automatycznego na ręczny oraz wybierz z listy operatora wRodzinie/Plus.
- wyłącz usługę roamingu międzynarodowego na swoim numerze, kontaktując się w tej sprawie z Biurem Obsługi Klienta
Szczegóły dotyczące usług roamingu
Regulamin Oferty promocyjnej "Roaming międzynarodowy wRodzinie"
Regulamin Usługi "Limiter DATA w roamingu" dla Użytkowników wRodzinie w sieci Polkomtel Sp. z o.o.
W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z naszą Infolinią +48 720 00 7777 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora) poprzez FB, Messenger lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
współpracujących z Polkomtel Sp. z o. o. w zakresie istniejących możliwości technicznych (w
ramach oferowanego przez nich zasięgu oraz zakresu świadczonych usług).
Lista sieci zagranicznych, z którymi będziesz mógł się połączyć, korzystając z usług roamingu
międzynarodowego i zakres dostępnych u nich usług: